DESPRE NOI

 

Continuu – Studio pentru Dezvoltare prin Artă concepe cursuri și evenimente în domenii artistice și terapeutice. Poți participa la cursuri de actorie, teatru, art-therapy, animație etc. Se adresează copiilor, adolescenților și adulților, precum și organizațiilor, prin ateliere concepute pe baza cerințelor speciale ale acestora.

Continuu – Studio pentru Dezvoltare prin Artă este locul în care artele se întâlnesc, se îmbină, se completează și potențează reciproc, pentru a-ți oferi într-un final spațiul ideal pentru o dezvoltare continuă și completă.

Deschis în 2017 la inițiativa Smarandei Caragea, actriță și trainer cu peste 10 ani de experiență, doctor în teatru aplicat, Continuu Studio îți pune la dispoziție o gamă variată de cursuri de dezvoltare continuă prin arta actoriei, art-therapy, psihoterapie, desen, animație etc, adresate tuturor vârstelor.

Colaborăm cu traineri cu o bogată experiență în domeniul lor de activitate, pentru a-ți oferi de fiecare dată cele mai eficiente mijloace prin care te poți cunoaște, înțelege și dezvolta mai departe.

Locația noastră centrală, atenția deosebită pe care o acordăm fiecărui client, și mai ales standardele înalte de calitate pe care ni le impunem în mod constant – toate acestea recomandă Continuu Studio ca alegerea ideală atunci când îți dorești să urmezi cursuri de dezvoltare personală continuă.

Despre oferta noastră pe larg

ATELIERE PENTRU COPII

Vârsta copilăriei este ideală pentru a experimenta prin intermediul jocului și al actoriei. Copiii, precum niște mici bureței, au simțurile activate și gata să fie stimulate în orice moment.

Cum ar fi să înveți ceva doar jucându-te? Să înveți, dar să nu scrii, să nu ai teme, să poți să greșești fără să fii certat.

Într-un atelier de jocuri de actorie NU există greșeală, există doar ÎNCERCARE. Și cu fiecare încercare…“descopăr ceva nou și mă și distrez împreună cu colegii mei”.

Într-un astfel de curs, joaca și jocul nu sunt interzise – ele sunt chiar obligatorii!

Pot să fiu cine vreau și cum vreau eu, împrumut măști și explorez situații noi, și așa aflu despre mine de ce anume sunt în stare, dar și că pot mult mai mult.

 

Ce este “Drama” sau “Arta actorului”?

Drama este în același timp o călătorie de investigare a lumii prin intermediul ficțiunii înscenate și o formă de artă, care le oferă elevilor oportunitatea de a explora, de a integra și învăța, invitându-i să descopere și analizeze probleme, idei, emoții sau evenimente, prin intermediul rolurilor și situațiilor care pot fi extrase din realitate sau din imaginație.

Drama reflectă, dar și influențează, contextele sociale și culturale, permite lărgirea universului de idei și valori al copiilor, prin înțelegerea rolurilor, contribuind astfel la dezvoltarea curiozității în legătură cu prorpiile vieți, și scoțând la iveală ceea ce contează cu adevărat pentru ei din punct de vedere emoțional, creativ, intelectual și atitudinal.

Unul dintre cele mai valoroase beneficii ale studierii dramei este faptul că le permite copiilor să ia decizii, să își asume responsabilitatea consecințelor acțiunilor lor, într-un mediu protejat, prin respect și colaborare.

Drama are la baza modelul de învățare experiențială care constă în alternarea modalităților de raportare la mediu: între a reflecta și a acționa și între a simți și a gândi.  Învățarea se face prin experimentare și explorare a mediului de viață, prin intermediul ficțiunii transpuse în realitate scenică sau de studio, prin implicare la toate nivelurile (intuitiv, fizic, intelectual). Astfel, se înlesnește o relaționare organică cu mediul și o dezvoltare psihofizică armonioasă. Din această perspectivă, nu putem vorbi de talent sau de lipsă de talent pentru dramă, ci din contră, de o capacitate individuală de a experimenta – o capacitate care poate fi dezvoltată într-o măsură semnificativă pentru orice elev, indiferent de cât de mult i-a fost inhibată aceasta de experiențele anterioare.

Care sunt principiile de bază ale modelului de invățare experiențială?

  1. Procesul, nu Succesul
  • învățarea trebuie văzută ca un proces, și nu în termeni de rezultate.
  • cu cât procesul este mai bine înțeles cu atât succesul este mai vizibil.
  • este importantă angajarea elevilor într-un proces care să le îmbunătățească performanța de învățare.
  1. Orice învățare este o reînvățare
  • învățarea este cel mai bine facilitată de un proces care decurge din credințele și ideile anterioare ale elevilor despre un subiect.
  • elevii pornesc de la ceea ce deja cunosc, pe baza acestor informații ei testează, examinează, integrează si dezvoltă noi idei.
  1. Învățarea cere soluționare
  • În procesul de învățare este necesară alternarea modalităților de raportare la mediu: între a reflecta și a acționa si între a simți și a gândi.
  1. Învățarea ca proces holistic de adaptare la lume
  • Se pune accent pe funcționarea integrală dar și integrată a persoanei care gândește, simte, percepe și se comportă.
  1. Învățarea prin interacțiune
  • Învățarea se face atât pornind de la sine și prin sine, cât și pornind de la ceilalți, împreună cu ceilalți, de la mediul înconjurător și prin acesta.
  1. Învățare prin încercare
  • Se încurajează încercarea și eliminarea greșelii în cadrul procesului de învățare.
  • Nu există modul “corect” sau “greșit” de a rezolva majoritatea problemelor – fiecare o face în felul său, atâta timp cât orice acțiune a sa este orientată către problemă în sine.

 

De ce ar alege un părinte un atelier de actorie pentru copilul său?

Un astfel workshop pune accentul pe comunicarea reală, făcându-i pe cei mici să uite pentru două ore de comunicație (mijloacele de comunicare) și să revină la acele acte simple de conviețuire care duc la descoperirea a ceeea ce ființa umană are de oferit prin expresivitatea sa.

Copiii au tendința să reducă toate interpretările acțiunilor lor, sau ale evenimentelor care se petrec în jurul lor, la „bine” și “rau”, nuanțele fiind mai greu identificate. Atelierul nostru  își propune ca, prin intermediul tehnicilor de teatru, să îi aducă pe cei mici în varii situații care să îi ajute să identifice rapid emoțiile sau sentimentele resimțite, pentru ca ulterior să reușească să comunice mai ușor cu cei din jur.

Experimentarea diferitelor ipostaze în convenția teatrală creează un precedent, dezvoltând astfel capacitatea copiiilor de a empatiza sau a rezona mai ușor în cadrul situațiilor de viață ulterioare, antrenând de fapt intuiția.

Orice copil știe o poezie, însă versurile sau vorbele nu sunt îndeajuns dacă ele nu sunt și întelese și transmise în conformitate cu gândul pe care acestea îl determină.

Pentru ca cei mici să înțeleagă importanța adresabilității și formele pe care aceasta le ia, ei vor explora în convenție teatrală, prin tehnici de improvizație și actorie, diferite ipostaze ale lor în diferite situații de viață, reconstruite “în laborator”.

Ce vor dobândi în urma unui astfel de atelier?

  • Un plus de încredere
  • O mai bună capacitate de a observa
  • O mai bună concentrare
  • O atenție distributivă substanțial dezvoltată
  • O mai bună ancorare în realitate
  • O capacitate de memorare crescută și o răbdare mai bine antrenată
  • O capacitate sporită de analiză și autoanaliză
  • O serie de abilități de comunicare verbală și nonverbală
  • Un spor de coerență în gând, dar și în exprimare

Care sunt obiectivele urmărite?

  • Cunoaștere de sine și de ceilalți, presentation skills
  • Dezinhibare, atenție, interacțiune
  • Viteză de reacție și atenție distributivă
  • Încredere și consolidarea grupului
  • Focus, concentrare
  • Identificarea emoțiilor și dezvoltarea inteligenței emoționale
  • Comunicare și exprimare
  • Antrenamentul memoriei
  • Memorie senzorială, memorie emoțională
  • Improvizație, spontaneitate
  • Relație și reactie

Pentru urmărirea obiectivelor specifice propuse fiecărei grupe de vârstă, pedagogul de drama va acționa ca un diagnostician, care caută cu ce tip de exercițiu să intervină ca să suplimenteze ceea ce îi lipsește elevului, sau să “curețe” ceea ce este în surplus ori contaminat, iar elevul își adună și analizează propriile date printr-o experiență nemijlocită. Pedagogul de teatru îi oferă elevului instrumentele pentru ca acesta să își creeze propriul sistem, care îi poate folosi atât în arta dramatică, cât și în viața de zi cu zi.

 

ATELIERE PENTRU ADOLESCENȚI

 

Prin joc în cadrul gupului, adolescentul își dezvăluie aptitudinile și nevoile, se exprimă liber și își modelează personalitatea, poate să se arate, să se descopere pe sine, precum și pe ceilalți.

Jocul este metoda cea mai eficientă de învățare, fiind un catalizator puternic al energiilor psihosociale. Activitățile pe care le propunem adolescenților au menirea să stimuleze și să antreneze acele aptitudini necesare pentru îmbunătățirea capacității de a se exprima și comunica mai ușor: colaborare, relaționare, empatie, încredere și stimă de sine, respect, ascultare, observare etc.

Prin intermediul jocurilor vom încerca să oferim fiecăruia ceea ce are nevoie, să răspundem la întrebările sale, să stimulăm părțile mai puțin dezvoltate, să-l încurajăm, să susținem sau să facilităm depășirea unui impas. Prin mijloacele creative de exprimare urmărim dezvoltatrea identității și afirmării de sine, stimularea încrederii, dezvoltarea asertivității și relaționarea cu ceilalți.

Valorile și principiile din teatru pentru o învățare creativă și atractivă:
– jocurile și exercițiile sunt preluate din metodele și tehnicile de formare ale actorului și modelate specific pentru a răspunde nevoilor copiilor:
– eliminăm spiritul competitiv încurajând colaborarea în cadrul grupului și descoperirea propriei individualități;
– eliminăm conceptul de “greșeală” și încurajăm “încercarea”;
– învățăm prin acțiune, dar și observându-i pe ceilalți;
– eliminăm critica;
– încurajăm analiza și autoanaliza.

Plecând de la aceste premise și cunoscând impactul major al jocului în dezvoltarea armonioasă, creăm programe de jocuri și activități specifice artei actorului – dar și altor arte – prin care adolescenții vor antrena acele aptitudini care îi ajută să comunice și să colaboreze mai bine, și astfel să fie mai deschiși.

 

ATELIERE PENTRU ADULȚI

Explorând prin artă, ne vom folosi pe noi înșine și vom lucra cu noi înșine, pentru a-i descoperi pe cei de lângă noi, pentru a-i înțelege mai bine, pentru a putea comunica și relaționa mai ușor.

Ce este o mască? Ce se ascunde în spatele ei? Câte măști schimbăm într-o singură zi? Sau într-un an? Oare câte am schimbat eu până acum? În spatele fiecărei măști, ipostaze sau comportament se află gânduri, emoții, amintiri, trăiri.

Arta actoriei ne pune la dispoziție instrumente si mecanisme de gândire valabile care pot fi aplicate oricând în viața de zi cu zi. Provocările cursurilor noastre constau în analizarea și înțelegerea gândurilor din spatele măștilor.

Vom face asta prin experimentare și acțiune concretă – ne vom folosi pe noi înșine, dar și de noi înșine, pentru a-i descoperi pe cei de lângă noi, pentru a-i înțelege mai bine, pentru a putea comunica și relaționa mai ușor. Pornim de la noi, ne vom însuși replicile unor personaje care ne-ar putea părea îndepărtate de noi la prima vedere.

Experiența fiecăruia va fi apoi îmbogățită prin explorarea unor situații specifice teatrului, prin intermediul întrebării: “Ce-ar fi dacă aș fi eu în situația aceasta?”. Vom găsi împreună răspunsurile potrivite, căutând întrebările optime, și vom releva adevărul teatral pornind de la adevărul personal.

Deosebit și incitant este că, în convenția dată de arta dramatică, ai toată libertatea să greșești și să înveți din greșelile tale. Copilul din voi nu se va supăra, ci se va trezi cu poftă de viață și de acumulare.

Facem împreună primii pași pentru o comunitate de non-actori! Textele vi le propunem noi, însă suntem deschiși să explorăm împreună temele sau interesele propuse de voi. De ce? Suntem de părere că există o „foame de roluri” în fiecare dintre noi, o dorință de cunoaștere și experimentare prin ochii sau papucii altuia. De aceea vă propunem un cadru liber în care arta actorului servește explorării vieții în toate aspectele ei.

 

SOLUȚII PERSONALIZATE PENTRU ORGANIZAȚII

Traininguri, workshopuri, cursuri de antrenare a aptitudinilor și competențelor sau team-buildinguri – contactează-ne și împreună vom alcătui cea mai bună soluție personalizată conform nevoilor tale!

De ce ar alege compania mea serviciile Continuu?

În viziunea Continuu, arta actorului, desenul, muzica sau improvizația se întrepătrund constant, nu doar pentru a ne delecta și a ne relaxa, dar și pentru a ne aduce în contact cu laturi ale propriilor noastre personalități cu care intrăm prea rar în contact.

Ori, întocmai aceste ieșiri din zona de confort, din rutină, din cotidian, ne fac să realizăm cele mai interesante și neașteptate lucruri în legătură cu noi înșine. Astfel, devenim mai prezenți în mediul nostru, mai empatici, mai comunicativi, mai eficienți, iar toate acestea ne fac să fim mai mulțumiți în propria noastră viață.

Smaranda Caragea, trainer principal și fondator Continuu, are o experiență de peste 10 ani în cursuri pentru toate vârstele, antrenând până acum peste 2000 de participanți la cele ma variate tipuri de curs – școli de vară, cursuri de scurtă durată, cursuri de lungă durată, workshop-uri, team-buiding-uri, sesiuni de antrenare pe obiective specifice etc. Ne recomandă colaborări fructuoase cu parteneri precum Jacobs, HP, Allianz-Țiriac, Leroy Merlin, Raiffeisen, JCC – Jewish Community Center sau King România

Colaborăm de asemenea cu traineri cu o vastă experiență în diverse domenii pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri pe căi cât mai diverse și mai adaptate nevoilor unice ale fiecărei persoane.

Ce obiective urmărim în cadrul workshopurilor noastre?

  • relaxare, destindere, amuzament
  • dezvoltarea empatiei
  • antrenarea intuiției
  • creșterea spontaneității
  • analiză, autoanaliză, conștientizare
  • creșterea conștiinței de sine (self awareness)
  • deschidere către vulnerabilitate
  • antrenarea flexibilității
  • exersarea stăpănirii de sine
  • implicare
  • dezvoltarea inteligenței emoționale

 

Ce aptitudini antrenăm?

  • observare
  • ascultare
  • concesie și cooperare
  • analiză obiectivă
  • imaginație
  • creativitate
  • memorie senzorială
  • memorie emoțională și afectivă
  • empatie și intuiție

 

Care sunt beneficiile pentru companie?

  • Coeziune sporită, team-spirit
  • Un grad mai mare de motivare
  • Deschidere către cooperare și flexibilitate
  • Intuiție, imaginație și creativitate sporite
  • Orientare către soluții, rezultate și eficiență

 

Organizăm workshop-uri de câteva ore sau câteva zile, pentru 5 sau peste 100 de persoane, recreative sau developmentale. Tot ceea ce trebuie să faci este să ne contactezi, să ne spui ce îți dorești, care sunt rezultatele urmărite, când, unde și cum vrei să se întâmple lucrurile, iar noi vom concepe, împreună cu tine, o ofertă perfect adaptată nevoilor tale organizaționale.

Indiferent de cât de specifice sunt nevoile companiei tale, împreună cu noi vei putea construi workshopul ideal pentru angajații și colaboratorii tăi. Fie că vorbim de

– un „tur de forță” pentru stimularea încrederii de sine pentru echipa de top management

– o serie de workshopuri cu obiective specifice pentru creșterea gradului de motivare a angajaților

– un team-building reacreativ pentru sporirea coeziunii între peste 100 de angajați din întreaga țară

Împreună suntem convinși că vom găsi cea mai bună soluție.